fredag 29 oktober 2010

Ladda med ljus...

Så fort det mörknar på kvällarna nu, glömmer så
lätt att mörkret kommer så tidigt på hösten... I mitt
numera fönsterlösa kontor efter att tillbyggnaden har
kommit på plats har det varit än mörkare... och jag har
gått och väntat på att jag skulle ha kunnat flytta till ett
lite ljusare utrymme...
Det känns som att väntan kan komma att bli lång så jag
fick ta tag i saken och göra det bästa av situationen... och
inspirationen kom när jag fann åt en gammal lampskärm
som jag köpt på loppis för några år sedan... Påbörjade samtidigt en liten upprensning och
genast blev kontoret lite trevligare att vara på...
(hyllan har jag köpt hem från affären... och jag är så nöjd...)
Rollodexen, som jag köpte när vi bodde i N.Y. har också
"hittat fram" efter städandet... Det blir förstås inte så
mycket sittande just nu för vi är i affären och packar upp
och grejar för fullt... "Spik & skruv" dvs I har fått jobba
"extra" med att sätta upp nya hyllor igen...
Har du tid så titta gärna in i affären och se hur vi ändrat om.
I helgen tror jag också att vi kommer att få in fönstren i
vår utbyggnad... är väldigt förväntansfull... Ha en härlig
hösthelg med mycket ljus av alla slag!
Kram
Pia

Inga kommentarer: