måndag 4 juli 2011

Gamla zinkting...

... är jag väldigt svag för och har svårt att gå förbi när jag
stöter på dem... det är som att något viskar lockande... ta mig, köp mig...
det spelar nästan ingen roll hur ful prylen ifråga är...
Tycker de är så fina att plantera blommor i som exempelvis här
nedan. Här har jag planterat två plantor med chockladblomster,
en nyfunnen blomfavorit, i en mindre balja... här flankerad av
en gammal zinkvattenkanna... som faktiskt inte läcker he,he...

Då kan ni säkert förstå min lycka när jag en kväll i förra veckan
kom över detta zinkparti på en auktion...tror de kommer att
göra sig förträffligt invid mitt växthus framöver... På denna auktion fann jag även denna lilla docksäng som
jag tänkte ha som rekvisita i affären, men som vår lilla
Smulan anammat som säng... det ser bara så mysigt ut när
man ser att hon gått och lagt sig där...Min lediga dag har annars gått åt till fortsatt målning av brädor
samt att agera byggledare - jisses, mina meriter på området
är inte mer än att jag har en byggkunnig bror... kan inte säga
att jag till fullo hajar fikonspråket... jag hoppas att det ordnar sig
om jag säger så...


I morgon kör vi på som vanligt i butiken. Önskar alla
en härlig inledning på veckan!

Kram
Pia

Inga kommentarer: