fredag 12 oktober 2012

... to decorate a door...

... ibland tycker jag att det är svårt att hitta fina dörrkransar att
dekorera dörrar med... men varför måste det vara en krans, 
kanske det går lika bra med en hatt??... sagt och gjort så
provade jag genom att sätta i en sytråd i en gammal hatt som
jag hittade på en antikloppis i somras...
 ... när jag såg denna hatt fick jag hjärtklappning och handsvett...
hehe... visste inte vart jag skulle ha den, men köpte den ändå...
trodde att det var en barnmodell, men den visade sig vara en helt
bedårande prusseluskanhatt...
 ... hängde även upp en gammal galge och en gammal
griffeltavla på handtaget... som bara blivit liggande
i avvaktan på att få flytta till nya hallen, som aldrig blir färdigmålad...
... och så ställde jag en av mina provdockor intill...
voila, ett helt nytt utseende mot tidigare... så kanske
det inte måste vara en krans...

Ha en underbar fredag! Själv hoppas jag bli av med
min förkylning, som jag hoppas är av en light-variant...
och kanske det blir lite lövkrattning i helgen om det inte
kommer in alltför mycket nya varor till butiken idag...

5 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Superfint Pia :)
Är det nån som kan det här med inredning så är det du :)
Ha en jätteskön helg!
Kram på dig.
Jessica

Fågel Blå sa...

Jösses så snyggt du har fixat till det!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Stina sa...

Väldigt fint.:-)
Stina

MiaMaria sa...

Blev ju väldans bra:)
Ha en skön söndag!

Unknown sa...

Jag vill också gärna ha en provdocka...att sätta må lappar till mig själv på. Visst är det så att du säljer en;)