tisdag 28 juli 2009

Fransk stämning på vår veranda...

Det kom in en ny krona för levande ljus till affären...
... som inspirerade mig till att fixa till lite fransk-dansk
stämning på vår veranda...
... jag ställde ut ett av de fönster som jag gjort iordning
till affären... satte upp en tyllgardin i ett snöre... la till en dos
madonnor, en dos zink, lite rosor, lite lavendel... voila!
... min bästa stämningshöjare i sommar... en zinkskål,
en konstgjord näckros och några flytljus...
... en rosknopp... lavendel... en stege mot körsbärs-
trädet...
... en emaljtermometer som väntar på att sättas upp...
... en gammal vattenkanna i zink... ett olivträd...
en madonna... Nu ska jag sätta mig här och
dricka en kopp kaffe och bara njuta en smula...
Ha en skön sommarkväll!
Kram Pia

5 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! Vilken härlig stämning du fick till! Och butiken, vill ha hur mycket som helst av det du visar! Durkslaget var verkligen fint också!
Hoppas sommaren bjuder på lite bättre väder framöver, så din veranda kommer till användning!

Hanna sa...

Åh så underbart fint.
Hanna

Unknown sa...

Den där ljuskronan var bara så fin.. :)
Kram Maria

Lillan och Zelda sa...

Oj så fiiiint! Du är så duktig på att få till det där lilla x-tra!
Kram!

Bland inredning O figuriner! sa...

En liten hälsning från Oleby!
Hoppas att du har det lite
lungt i regnet!
Massor av kramar
Erika