fredag 20 november 2009

Svart - vit inspiration...

Hej kära vänner!
Det får bli ett supersnabbt inlägg här, annars är
det risk för att det dröjer igen...
Visar idag lite bilder från en "monter" som jag gjorde
i ordning för Järnbolaget här i Torsby i går kväll...
Vi valde att göra ett romantiskt tema på
montern, som kontrast till alla "manliga" saker som finns
i denna annars så ypperliga affär...
Verkligen jätteroligt att få göra detta i samarbete
med dem.
De har ett alldeles fantastiskt utbud av tapeter och kunnig
och hjälpsam personal. Det fick bli lite hallkänsla med läckra
gummistövlar och figursydd regnkappa från Ilse Jacobsen,
samtidigt som jag försökte skapa en personlig känsla
där man lägger till en del gamla saker...
Vad kan detta paket innehålla? Ingenting faktiskt,
men det känns som en lite annorlunda och fräck inslagning.
Papper, band och lite kul pynt finns i affären
(fast det
har inte riktigt kommit fram ännu....)
Närbild på roskudden i grått... till regnkappan
kommer det även med en snygg sydväst att
ha på huvudskulten... Visade även lite av min nyinkomna smyckekollektion
från Lotta Djossou (...det är nu jag börjar fundera
på om jag även ska börja arbeta på nätterna för att hinna med...)
Möblerna på bilderna är från House doctor,Miljögården
och G&C interiors...
Tapeterna i bakgrunden är från Sandbergs. Den
ena med vacker text på vit botten...

Tjejen bredvid mig heter Mia och jag vill tacka henne
särskilt då hon kom in i min affär och var den vitamin-
injektion jag precis behövde... (men hallo, så rund
i kinderna jag har blivit igen - och kanske inte bara
där ser jag... ja, ja det kommer väl ett liv efter jul
också - förhoppningsvis....)

Ha en underbar dag och njut av livet!

Kram Pia

1 kommentar:

Bland inredning O figuriner! sa...

Hej Pia!
Kul att det blev så fint!
Hoppas att du mår bra,och självklart finns det liv efter julen! =)
Fullt upp i affären?
Hoppas du och I får en trevlig söndag!
kramsiar Erika