onsdag 17 februari 2010

Queen of kitsch...

Jag är lite scizo när det gäller inredningsstilar som
ni säkert märkt... Det är mycket tal om att man ska
hålla en röd tråd i inredningen osv... I vårt hem är det nog
just den RÖDA tråden som är den sammanhållande
länken... eller brist på röd tråd....
Impulsköpte en RÖD kudde i K-d igår för att matcha min
andra blommiga kudde...
(Den bakre kudden är en gammal House Doctor kudde).
Jag gillar för många stilar helt enkelt (1880-tal, sekelskifte
ala 1900-tal, 1920-tal, 1940-tal, 2000-tal...) och färger
(vitt, beige, grått, rött, svart, turkost, grönt, blått...)
Romantiskt, skirt, slitet, rått och KITSCH....Om man vill vara snäll kan man nog kalla det "personligt"...
Trots att jag i ena stunden drömmer om skira spetsar,
så tänker jag i den andra på hur jag ska få tag i en
liten vit eller rosa kaninlampa i PLAST!!! eller varför
inte en uppstoppad Flamingo (häpp!!!)... Faktum är att
jag såg en sådan på en auktion för några år sedan, men
hade jag köpt den hade jag nog inte blivit gift... (ha, ha...)

Ha en bra dag!

Kram Pia

Inga kommentarer: