måndag 22 december 2008

Julfrid...

Stil – la natt, he – liga natt! Allt är frid. Stjär – nan blid ski – ner på bar – net i stal – lets strå och de va – kan – de from – ma två. Kris – tus till jor – den är kom – men, oss är en Fräl – sa –re född.
Stora stund, heliga stund!/Änglars här slår sin rund kring de vaktande herdars hjord,/rymden ljuder av glädjens ord: Kristus till jorden är kommen,/eder är Frälsaren född.
Stilla natt, heliga natt!/Mörkret flyr, dagen gryr. Räddningstimman för världen slår,/nu begynner vårt jubelår. Kristus till jorden är kommen,/oss är en Frälsare född.

Om mindre än ett dygn lämnar jag affären och dess bestyr för några dagar för att ägna mig åt mina nära och kära. Granen har blåst omkull, amaryllisen har blommat över och skinkan har gått över tiden i ugnen. Allt är precis som vanligt…. Trots all stress och allt slit så älskar jag verkligen julen. Jag kommer förmodligen inte att komma ur julförklädet och ha på mig nypressade kläder och kommer som vanligt att känna mig som en mosad persika, men vad gör väl det, det är ju trots allt jul!

Med dessa rader önskar jag Er alla en God Jul & ett Gott Nytt År! Live in peace!

Kram Pia

1 kommentar:

MiaMaria sa...

Önskar ju dig en fröjdefull jul............
MiaMaria