söndag 4 januari 2009

Personliga detaljer!

Gillar lite galna, humoristiska detaljer i inredningen.
Vet inte vart det kommer ifrån.... Har bl a dille på
gamla provdockor, lösa huvuden (!?) mm.

Denna köpte jag först... hittade den på en antik-
loppis i Bryssel och är i barnstorlek.
Nu står den som blickfång i ena änden av
mitt skrivbord.

Nr 2. Inköpt i New Orleans.Nr 3. Inköpt i New York i en vintagebutik
för gamla provdockor. Vårt flyttbagage hade
redan gått iväg så jag fick ta den som
"handbagage" (hi,hi..). Stackars I!

Står oftast i affären, som exempelvis här
i skyltfönstret. Ska få flytta hem när
jag får bättre plats.

Nr 4. Dockhuvud med hatt! Inköpt på auktion.
Var bara tvungen att ha! Tur inte I var med. Står på
vår bokhylla för tillfället.

Nr 5. Från gammal sybehörsaffär. Inköpt av
I på auktion! Ni anar inte vad glad jag blev.
Han börjar lära sig!

I morgon bitti kan ni lyssna på Molotov Jive
i TV4 ca 7.00 och 9.00 då de är husband i
morgontv. Längst ner på sidan har jag försökt
kopiera in ett videoklipp från deras nya
singel!

Hoppas ni får en bra start på veckan!

Kram Pia

2 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart vad spännande historier inredningsdetaljer kan ha!!

Annas infall sa...

Jag gillar tråd.... och provdockor med kvinnliga former är på något sätt roligare. Så du förstår säkert vilken jag gillar mest...
//Anna