måndag 17 augusti 2009

Handelsresande i kakformar....

... ja, känner mig lite som en sådan... skämt åsido,
har varit på loppis igen eller rättare sagt på två
stora loppisar på samma dag, hur bra kan det bli...
... som vanligt hittade jag massor av bra-å-ha-grejor,
inte så svårt kanske för en som gillar det mesta...
Hittade bl a denna "tavla" med kakformar som faktiskt
kommer från en handelsresande i "kakformar"...
... så hittade jag en våg till, är lite svag för vågar i olika
utföranden... Visar lite mer av mina loppisfynd en anna gång.
Visar också lite av nyheterna som kom in från Lisbeth
Dahl... Ser gammalt ut fast är nytillverkat...
... fin rockhängare med porslinsknoppar...
... vattenspruta i glas med fina graveringar...
... vinglas och vattenglas med gravyr...

Kom gärna in och kolla... har också ändrat om
lite i butiken och om ni sett en stor dammråtta
röra sig i lokalen i helgen så är det jag... jisses
vilken tid det tar när man börjar flytta om lite...
.
Ha det så bra alla!

Kram Pia

5 kommentarer:

Bland inredning O figuriner! sa...

Hej Pia!
Som alltid när du varit på loppis,riktigt roliga FYND! =)
Hos dig skulle Pippi trivas,riktig skattkammare hos dig ju!
Kika gärna in på min nya ljusa blogg,lagt ut stolen jag fyndade & gjorde om...
Hoppas på att hinna in i affären imorgon innan jobbet!
Ser du fått in mkt fint! =)
Kram Erika

Rummet för välbefinnande sa...

Den där tavlan är ju bara för underbar. Vilket fynd! Så fina sakerna var som du packar upp, de godbitarna försvinner fort ska du se *ler*
Har nog ordnat bil nu tror jag så du ska se att det löser sig fint det här!
Vi hörs vidare............
Hej hopp!

Hemma hos Linda sa...

Hej Pia

Jag bara älskar din tavla, du har verkligen flyt eller ska man säga tur när du springer runt på dina loppisar. Skulle gärna vilja komma hem till dig och titta. Att döma av de bilder du lägger ut på din blogg verkar du ha mycket fint och roligt hemma. =)

Jag har ju en liten bit till din butik och är tyvärr inte hem över så ofta som jag skulle vilja. Så jag undrar, när du lägger ut bilder på dina fina saker du har i butiken, skulle du vilja skriva vad du tar för dem. Har ju alltid syrran eller mamma jag kan skicka in till dig!

Ha det bäst!
Kram Linda

Unknown sa...

En sån härlig tavla :))
Kram Maria

Unknown sa...

Åh har inte hunnit in till dig på hela sommaren...så mycket att göra men nu längtar jag verkligen efter att komma in. Var förbi förra måndagen...måndag är hela Torsby stängt..som sig bör. Kram på dig i massor.