onsdag 19 augusti 2009

Ilse Jacobsen och Nyblom & Kollén...

Inköpsresorna är allt annat än glamour även om man i förväg
tänker att i år ska man vara utvilad och lite "hipp", ha nymålade
naglar och vara lite snyggare i håret när man sedan i lagom
takt går runt och köper in vackra saker och träffar en massa
trevliga människor. Sanningen är snarare den att man knappt
hinner gå och lägga sig innan man ska upp igen. Man går och
lägger sig med blött hår och vaknar upp som KRISTINA LUGN!
Vi var på "pre"-inköpsresa till Göteborg igår och jag
börjar undra lite smått hur I står ut, men vankas det
god mat kan även ett arbetsläger te sig underbart...
skiner solen dessutom lite däremellan så kan vi i kör
utbrista "vi har semester så underbart..." det är i ruset
av det nyss druckna koffeinet... eller för min del ett
halvt glas rött vin till lunchen...
Första anhalt var hos Nyblom & Kollén på Stora Holm
utanför Göteborg. I rattar bilen galant utan GPS och
jag får anstränga mig för att hålla mig vaken... I ser den
läckra frukostbuffén som Nyblom & Kollén brukar bjuda på
framför sig och är koncentrerad... (som sagt vad gör man
inte för lite god mat...)

I år har de tagit fram en kollektion kuddar och löpare i vitt
som är helt bedårande... även jultextilierna är jättefina.
Har visat lite bilder på bloggen tidigare också, men här
kommer några till. I miljön på Stora Holm gör det sig
dessutom väldigt bra. Familjen Nyblom & Kolléns vackra
hem kan du även se i senaste numret av Vakre hjem &
interiör. Hann även med lite lunch hos N & K innan vi åkte
vidare in till stan. Vi tackar ännu en gång för den jätte-
goda maten och det trevliga bemötande vi alltid
möts av.

I Gbg träffar jag en representant för Ilse Jacobsen,
Hornbaek, en för mig ny leverantör. Är så förtjust i
hennes gummistövlar... I början av hösten kommer
förhoppningsvis den första sändningen... Några tunikor
från företaget SILKE blev också inköpta... i grått, svart
och plommon.

Tid över, dvs affärerna har inte stängt ännu, innebär
att man ger sig ut på "inspirationsresa"... nu gällde det
att lirka med I för att köra på måfå är inte riktigt hans
grej... Till Grönbergs interiör var det inga problem (har
jobbat där i krokarna för inte alltför länge sedan), men
att hitta till Atmosphere, en butik som jag velat besöka
länge, gick det sämre... Efter några felåkningar i rusnings-
trafik gav vi upp...
... men vi kan väl åka över Alingsås, försökte jag (inte direkt
rakaste vägen hem...) de har säkert något gott fika där...
Sagt och gjort, vi hann med både snabbfika och ett besök på
Balders Hage som är en jättetrevlig affär som ser ut som en
jättestor lanthandel...
För att sedan hålla energin uppe fick det bli en pizza i
Frändefors... I väntan på maten blev I sittande och titta på
något program med någon slags slap-sticks humor, jag läser
en tre år gammal tidning... det var riktigt mysigt. Är man inte
hemma så får man hitta sina "vardagsrum" där de dyker upp
efter vägen, även om det är på en rätt kal pizzeria i Frändefors...
.
Ha en skön dag i det härliga vädret!
Kram Pia

2 kommentarer:

En av kunderna sa...

Ilse J har verkligen härliga stövlar :-) Har förresten varit på interiörmässa i Lilleström idag och blivit käääär i Ib Laursen. Så mycket fint och så roliga skyltar. Hoppas hitta dem i din fina affär ;-)

VACKRA hem & interiör sa...

Ja, visst har de jättemycket fint på Ib Laursen. Har lagt en för-beställning innan mässorna då en del redan tar slut innan Formex, men allt har inte kommit än. Bl a har jag köpt in två roliga skyltar. Vi sticker också iväg till Lilleström ikväll, ska bli så skoj...
Kram Pia