fredag 11 februari 2011

Att bli vän med något...

... jag tror jag började längta efter våren lite för tidigt
i år... och längtan har denna vecka fått sig en kraftig
törn efter att det på några dagar kommit över 40 cm nysnö...
och termometern oroväckande åter börjat närma sig -20 grader...
... det var bara att kapitulera kände jag, nu har jag
klagat lite för mycket på detta vinterväder, jag kokade mig
en kopp chocklad och gjorde några äggmackor och bestämde
mig för att sluta fred med vintern... hade tänkt göra det lite
mer rituellt och gå ut och sätta mig i snön också... men det
får vara till en annan dag...
... istället för att klaga på snön kommer jag nu att tänka
att jag bor på en liten läcker skidort... (vilket jag
ju också faktiskt gör, hehe...) där det lättaste sättet
att ta sig fram är medelst skidor...
... en inredningstrend är ju lodge-stilen med bl a
renfällar... så idealiskt på vintern... börjar redan nu
tänka på att det ska införskaffas inför nästa vinter (det gäller
att ha framförhållning, haha...)
... kvällarna kommer att ägnas framför brasan...
våren ska jag börja drömma om någon gång i maj...
än så länge är det vinter...
Ha en skön vinterhelg!
Kram
Pia

Inga kommentarer: