måndag 7 februari 2011

Lite inspiration från köpenhamn...

Är nu tillbaka i vårt snörika vinterlandskap igen, efter
några ljuvliga snöfria dagar i Köpenhamn...





Vi hade tänkt strosa lite i city när vi kom ner och vänta
med mässorna till dag nummer två, men huvudfokus
denna gång var ju kläder så det blev en kortis på stan för
att sedan bege oss ut till Bella Center, jag var ju så nyfiken
på hur det skulle vara....

... denna fina affär gick vi dock förbi...

... men den var dessvärre stängd... det jag ska tänka på
till nästa gång är att ta fram adresser till de butiker som
jag absolut vill till, för det är inte lätt att hitta på måfå...
De leverantörer vi bokat in tid hos var på två olika mässor...
dels på Bella Center, dels på Öksnehallen... Denna gång valde
vi Köpenhamn framför Stockholm för att se om vi kunde
hitta lite annat... och för att kunna köpa in från våra
svenska levantörer på ett mer samlat sätt... och så är
det ju kul att komma till ett nytt ställe... ... här kommer några bilder från Ester Eleonoras monter
som visar vårkläder... ... mycket vitt och rosa... romantiskt och sött...
... och spets... fint att blanda med lite tuffare material
som skinn, jeans och armystil, eller hålla det helromantiskt...
med underklänningar och mamelucker...

... här några bilder från Melmellis vårkollektion...

... och Brantings höstkollektion...
... många vackra dova pudriga färger kommer...
... dessa benvärmare blev jag bara tvungen att visa...
... liksom denna häftiga fluffjacka... under har tjejen ett
par leggings i vegetabiliskt (!) skinn, jättetuffa...
...missade att ta bilder från Ewa i Wallas monter...
en ny leverantör för assessoarer i skinn hittade vi
och den ska jag titta vidare på nu när vi kommit hem...
... ljuva hem... inget går upp mot att komma hem...
nu känner jag mig redo att ta nya tag...
.
Hoppas ni får en fin dag!
Kram Pia

Inga kommentarer: