onsdag 2 mars 2011

I en annan ände...

... i vår utbyggnad har vi tänkt att ha "matsal", men där
har vi ännu inte några möbler... däremot har jag haft en gammal
bondrokokosoffa stående som dammsamlare i ett hörn i vårt
hem i väntan på att vi skulle ha sålt/gjort oss av med den...
dessutom hade jag nog tänkt måla om den och klä om den i ett
enfärgat linnetyg... (ljushuset och fönsterspaljén är från Dommo
by Gawor och finns i butiken, från butiken är även roskudden och
den stora Mailegkaninen - de sistnämnda är dock slut för tillfället...)
... nu när allt ändå håller på att flyttas runt i vårt hem
så testade vi att flytta in den framför fönstret... och voila
just nu passar den ju faktiskt in både med tyg och sin
shabbiga målning... den får stå där i avvaktan på att vi
funderar vidare... himla skön är den att sitta i också...
... närbild på tyget som inte går i samma ton som tapeten,
men som passar ändå... vill också passa på att visa ett tygprov
som jag fått från Lene Bjerre, visst är det vackert och riktigt
gammaldags... det är ett alldeles nytt mönster och jag har
lagt en beställning på lite gardiner och bordlöpare i denna
vackra spets...
Ha en fin onsdag!
.
Kram
Pia

2 kommentarer:

Unknown sa...

Den gjorde sig himla snyggt där. Soffan alltså :)
Kram Maria

millandante sa...

Så himla fint rum ni har byggt till!!! Både golv och tapeter är så fint!
Jisses så sugen jag blev på att fixa här hemma nu!

Härligt att hitta hit!
Mvh Milla