fredag 26 augusti 2011

Mässtider...

... eftersommar...höst... innebär rivstart med mässor
och förberedelser för inköp av olika slag... på söndag
åker jag på den första i Lilleström utanför Oslo... och
det ska bli kul att se hur de tolkat trenderna inför hösten...

Mässorna ligger lite konstigt tidsmässigt och hade
jag fått önska hade jag gärna haft alla inköp klara
för hösten/vintern redan i april/maj... men det är bara
att gilla läget, det är likadant för alla och det ser i
princip likadant ut i hela Europa...
Mycket kaffe går det åt hos mig när jag sitter och
planerar... ofta sitter jag i växthuset på kvällarna och
funderar och kollar in de leverantörskataloger jag fått i
förväg...

Genom åren har jag köpt många kaffemuggar av
olika slag - min egen mugg som jag går och drar runt
på... nu har jag funnit ytterligare en favorit av ett nytt
märke som vi tagit in i butiken...

Min favorit är den med stort vitt hjärta på... i samma
serie finns ett ovalt fat att lägga smörgåsen på...

Från samma företag kommer även denna fina
fönsterdekoration i vit plåt...

Nu är det hög tid för mig att åka ner till jobbet...
Ha en fin helg!

Kram
Pia

1 kommentar:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Pia.
Hoppas allt är bra med dig, kan tänka mig att du fått in mängder med fina "höstmyssaker" i din underbara butik, Kommer snart o kollar.
Ha det bäst.
Kram
Jessica