torsdag 15 december 2011

... nio dagar före jul och det börjar kännas lite smått... vi
har öppet varje dag fram till den 24:e så det får pysslas på
kvällar och mornar... i år har jag varit tidig med att ta fram
pynt och kollat textil mm för att se vad jag behöver komplettera
med så att allt inte ska ske sista dagarna (sena kvällar....) då även maten ska
inhandlas... och tillagas... idag visar jag lite bilder från mitt kontor
som jag julblingat med ett par nya madonnor och lite gammaldags kort...
... på ytterdörren (som går in till kontoret då det ju fortfarande också
är vår hall, fniss...) har jag i år hängt ett par gamla skridskor som
jag köpte i Danmark i våras... tillsammans med några kvistar
äldelgran... kanske att jag kompletterar med en stor röd
rosett närmare jul...
... på kontoret har jag inte så mycket traditionellt röd jul,
utan här går det mer i brunt, grått och svart... kompletterat
med lite grankvistar och lite fattigmanssilver blir detta också juligt...
*
Ha en bra dag!
Kram
Pia

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gillar skridskorna :)
Har inte mkt rött jag heller utan det är mest vitt och naturen som står för det juliga i huset tillsammans med många ljus.
Kram Maria

Unknown sa...

Bjutifull precis som vanligt! Längtar så efter att få sätta tänderna i dekoration! Ska hinna komma in till dig snart. Kram