fredag 16 december 2011

Julstämning var är du....

... det är det många som frågar sig i detta dassiga
väder... inte nog med att det är grått, det ösregnar mellan
varven också... då får man lägga på ett extra kol... en riktig
jul-quick-fix i julstämning tycker jag att en stor röd duk
är... lägg därtill massor av levande ljus, en cd-skiva med julmusik
och lite glögg...
 ... lite röda rosetter här och var...
 ... och en amaryllis... julens praktblomma... så
är det bara att planera vidare... 
... inser att jag för tillfället är lite trött... har haft en
tôlig förkylning som däckat mig lite... när vi skulle
ta en gran så tog jag för säkerhets skull tre vanliga och
en ädelgran... trampade ner mig i en myr och fick låna en större kärra,
 sånt gör man bara när man är trött... lite lätt hysteriskt... och inte en enda av 
dem såg riktigt klok ut... men det ordner sig som vi säger i 
Värmland.... och ordner de sej int', så kvetter dä... dä blir jul ända...
med detta vill jag bara säga - simma lugnt, njut av kvällen,
det är en ny dag imorgon... PS vi har bara öppet till kl 14 imorgon...
övriga affärer har öppet till 16... det har kommit lite annat emellan...
Kram
Pia

Inga kommentarer: