tisdag 27 mars 2012

Några av mina Danmarksköp...

... visar lite av mina "fynd" från Danmark i helgen, vem har
sagt att man inte kan handla sig lycklig, hehe... när jag hade lassat av
bagage och alla prylar ur bussen halv två på natten så undrade jag lite över
hur jag skulle få hem allt i min lilla C3:a... fick hjälp av en jätterar
taxichaufför som skrattande undrade vad jag höll på med... fick
klämma in mig själv med ett "skohorn". - Du ska väl inte så
långt undrade chaffissen, näää... bara tio mil till... just då var jag väldigt
glad över att jag inte hade köpt den jättestora tvåmeterhöga fågel-
buren i Ritslev, fast det hade väl fixat sig det med, hehe...
 ... hittade en mindre fågelbur dock, en liten gine till,
en gammal sliten knoppbräda, ett klappbord i järn...
 ... en hög med vita böcker... just for decoration... vilket
fick I att undra över hur jag tänker... Han kan se mig gå in
i en bokhandel och fråga efter en bok och när de frågar
vad jag söker efter, så svarar jag - En vit bok, tack! Nu hör det
till saken att jag älskar att läsa böcker, också... men de kan
ju bara vara vackra också...
 
 ... har länge gått och suktat efter gamla urtavlor och denna
gång kunde jag inte låta bli, så det blev två stycken på en gång...
det gäller att slå till när man hittar något, sedan kan man få
leta jättelänge... åh så blev det en liten spira till... 
... och en ros i en helt ljuvlig rosa färg med gröna kanter
på rosbladen... vi var många som köpte... och så köpte
jag ett gammalt klappbord i trä i en så söt rosa färg...
... ja för den som inte redan märkt det är jag lika förtjust
i trädgårdsprylar som inredningsprylar... 
 
Hoppas ni fått lite inspiration inför vårens och
sommarens loppis och antikrundor... och så är
det så fint att blanda med nya grejor också... bl a
med Dommo by Gawors vackra sortiment som vi
har i butiken...

Ha en toppendag! Det ska bli så kul att komma
ner till butiken idag igen efter min lilla ledighet...

Kram
Pia

6 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan Pia!

Du är ju helt fantastiskt underbar o så rolig......

Och vilka fina köp du gjorde.

Så du fick in allt i bilen det var ju himla bra...nu känner man ju att du kanske velat ha hjälp av oss...och vi bara gick, just då funkade nog inte hjärnan så bra, tyvärr....

HA nu det så bra...
Kramar

VACKRA hem och interiör sa...

... min hjärna fungerade inte heller... he,he...
Kram

Inspiration i vitt sa...

hej goaste goaste Pia, du är så härlig och det är så roligt att få lära känna dig lite mer den här resan. Dina fynd är helt makalöst vackra. Hoppas att du kom fram hem till dig utan kolapps hihi. Hoppas vi ses snart igen. Kram/Ingela.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Halloj!
Vilka fina köp du gjorde. Även jag fick med mig en ros hem och den där spiran du köpte den stod jag och tittade länge på=)

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram,
Regina

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad mycket fint du fick med dig hem! Hi, hi det var säkert trångt i bilen på hemresan...mannen fick väl chocken när han såg allt:-)
Ångrar att jag inte tog mig en ros på en gång...
Kram och hoppas vi ses snart!
Kram kram Susanne

Lotta sa...

Hej Pia!

Så mycket fint du fick med dig hem.
Oj oj....det verkar ha varit fullproppat i din bil.

Det var roligt att träffa dig igen, hoppas att vi ses snart igen....
Kram Lotta