torsdag 31 maj 2012

... att hatta från det ena till det andra...

... och samtidigt passa på att njuta av livet...
 ... inte har jag lyckats gå ner i vikt som jag föresatt mig trots
detox, olika dieter och miltals med hundpromenader, hehe...
 ... och inte är det färdigmålat hemma...
 ... det är jobb på alla håll och kanter om jag tänker efter...
 ... men ikväll var jag ute och plockade en jättebukett med liljekonvaljer
som jag satte tillsammans med några syrenkvistar... och det doftar ljuvligt...
... det gäller att passa på och njuta också... växthuset som vi satte
upp förra sommaren är min lilla oas... 
 ... här ska kånkas ner madrasser, filtar och kuddar
så man riktigt kan mysa i utdragssoffan (som är för kort så att
man likt Pippi får ligga med kängorna utanför)... med en bra
bok eller en hög med gamla inredningstidningar... och höra
fågelkvitter och katter som spinner...
 ... här samlar jag kraft och energi... 
... och i morgon är en ny dag...

Ha det så gott alla!
Kram
Pia

1 kommentar:

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej söta Pia!
Vad fin du är, trots att du inte gått ner i vikt som du vill. Lite former är mycket finare än att vara som en planka:-)
Jag har börjat detoxa idag, känns ändå skönt att rensa ur kroppen...
Härligt med ett växthus, det är min dröm.
Ha det fint, vännen!
Kram Susanne