söndag 12 oktober 2008

Mathallucinationer...

Dessa kakböcker är väldigt trevliga och rekommenderas varmt. I brist på att få baka kakor kan man titta på bilderna och även få mycket inspiration till inredning. Visst är väl mat en del av inredningen i ett hem… (vad jag längtar efter att få börja äta igen…).

A piece of cake

Två systrars söta

Vinterns söta

Visste du förresten att kockarna Leila Lindholm och Monica Ahlberg använder Gerberas vackra keramik i sina program, härliga skålar, pajformar och gratänger med vågig kant och i många färger.

Jag har börjat ta hem av denna keramik som är portugisisk och inspirerad av Provence. F n har jag tagit hem degskålar, pajformar, soppkoppar och några gratänger i färgerna oliv, rosa, honung, lavendel, ljus plommon och grädde.

En annan helt underbar bok för julen är Anna Bergenström & Fanny Bergenströms bok ”Vinterns goda ting”. Jag tror att den finns att köpa igen, efter att ha varit borta ett tag. Förutom Jeanne d àrcs julbok tycker jag att denna nästan är ett måste för varje lantlivslover. Ohh, säger jag bara! Det doftar kanel, saffran och hyacint bara man bläddrar i den.

Ha en skön söndagskväll!

I har köpt biljetter till filmen ”Rallybrudar” och det ska bli kul att se den, allrahelst som den är inspelad alldeles inpå knuten. Tror att granngården är med.

Kram Pia

Inga kommentarer: