fredag 20 augusti 2010

New arrivals....

Ännu en inköpsvecka till ända... gjort sommarens inköp
av kläder..., ja, nästa sommars alltså... Jag försöker så
gott jag kan att leva i nuet, men ibland är det inte så
lätt får väl erkännas...

Under veckan som gått har det börjat droppa in lite nya
tyger, bl a detta vackra lite kraftiga bomullstyg med
bleka rosor.... snyggt till tunga gardiner, soffkuddar
eller som möbeltyg...

... verkligen Smulans färger, ja denna lilla älskling
verkade ha saknat mig när jag varit borta.... passade
på att lägga sig i handväskan när jag kom hem...

... ett annat vackert tyg i lila och grönt på linfärgad
botten...
... samma mönster fast med rött och grönt på ljusbeige
botten... och med textbakgrund som är så inne nu...

... det är snyggt att kombinera olika tyger i samma
färgskala... Den mittersta, prickiga, är en vaxduk som
kom in nu också... sedan har det kommit in två fina
smalrandiga tyger med gammaldags känsla, den ena
med smala röda ränder och den andra med svarta...

Ja, så kom det in lite nya gardiner i den franska serien,
samt påfyllnad av runda kuddar och gardiner i
monogramserien m.m....

Trevlig helg!

Kram Pia

Inga kommentarer: