måndag 16 augusti 2010

Some inspiration from the autumn fair...

Lika härligt som vanligt, lika svettigt och intensivt...
och mängder av inspiration... Det får bli en snabbvisit
här för nu ska jag snart ner till affären och i morgon bitti
bär det av till Stockholm igen för inköp av vår-
kläder 2011! Inför hösten passade jag nu på att köpa
in en hel del ursnyggt från Melmelli, bl a en supersnygg
tweedkavaj som är lite längre bak, svarta ridbyxor och
annat som är snyggt att kombinera. Känns som att det
blir en härlig höst!!
Ljuvligt, ljuvligt säger jag bara... chockladblomster är
en blomma att satsa på inför nästa sommar, så vacker
och gammaldags....
...mycket vintage fanns representerat på mässan...
... tro det eller ej, men avlutad furu är på tillbakagång,
om än inte så snabbt... och det är läckert....
... färg finns också med i bilden...... could it be to much?...
... vindpinat trä är jättestort... både i möbler, på väggar
och på golv... där är ju balansen jätteviktig så att
inte allt bara ser förfallet ut...
... vackra texter på stolstyg (detta har jag bl a
köpt - även lite annat på bilderna som visas här
ovanför)...
... och på gardiner....
... vitt fanns det också mycket vackert av...
har bl a köpt in jättefina hus och kyrkor för ljus i
vit plåt från Dommo by Gawor...
... samt vackra hänglyktor med stor krok...
... textilsidan dominerades mycket av lila, och får här
representeras av en lila rabatt som jag tog kort på vid
Vintervikens café på torsdagskvällen...
... Tack Johan för den underbara middagen och det
härliga vädret du hade ordnat...
Ha det gott alla!
Kram Pia

1 kommentar:

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh Pia, så mycket vackert.....
Ja, jag hann inte ens med att skriva till dig att jag inte skulle med på mässan. Men, som vanligt hade jag ju gärnat velat vara där som du förstår.
Hade faktiskt några dagar ledigt och det var så skönt.
Nu är jag tillbaka och jobbar igen, och det känns jättekul. Sprudlar av ny inspiration och nya idéer som vill ut och ta form.
Jättespännande!

Hoppas du har det fint. Längtar till vi kan ses igen.
Kram Mia