fredag 22 april 2011

Glad Påsk!!

... alla som kikar in här då och då...
har haft vattenläckage i butiken med påföljande arbete med att
försöka få det åtgärdat och dokumentation av det som blivit
förstört... nu är det mesta gjort och veckan har gått åt till
att försöka få i ordning i butiken efter alla leveranser som kom in
under veckan... skärtorsdagen brukar vi ha väldigt mycket folk som
tittar in och då känns det ju trevligt om man kommer fram bland alla
kartonger (fniss...) I hjälpte mig även i går morse att sätta upp en ny
klädstång så att det skulle bli lite mer ordning ... mycket folkt direkt
vid öppning så det var bara att köra vidare i arbetskläderna...


... det ljuvliga vädret märks även i butiken på så sätt att
trädgårdsmöbelförsäljningen kommit igång tidigt... och att vi
närapå sålt slut på våra vattenslangshållare... ... hemma har det inte blivit så mycket påskpyntande... men
ibland behövs det ju inte så mycket för att man ska få lite
påskkänsla... la fram ett av mina små "fågelreden" med
vaktelägg i på en gammal sliten nysilverbricka som kom i min
ägo för någon vecka sedan och som jag är så glad för... och plockade
in en liten bukett med snödroppar... ... idag har vi stängt i butiken och jag ska snart sätta mig på tåget
till Karlstad för att åka och hälsa på min gamla svärfar över dagen.
I morgon har vi öppet som vanligt igen. Sedan hoppas jag att
jag ska hinna med en tur på den helt fantastiska konstrunda som
pågår här i Fryksdalen över påsken... ett besök på Sahlströmsgården,
Heidruns och på det återuppståndna Alma Lööv står på min
önskelista...


Hoppas ni alla får en underbar Påsk!



Kram
Pia

5 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Men, vilken otur Pia. Har ni fått läckage i butiken????
Hoppas du hinner få dig lite ledigt mitt i allt så du får åka på konstrundan. Det har vi gjort i några år nu men jag är tveksam till att det blir av i år. Förhoppningsvis får vi en tur på motorcykeln på måndag.
Just nu sitter jag ute på altanen med ett glas rött, lyssnar till A camp och bara njuter av stillheten här ute. Det är så vackert när det grönskar i träden, fåglarna kvittrar och solen skiner.
Ha en riktigt fin påsk och hälsa med dig så gott!
Kram Mia

♥ Pia... sa...

Hej..men usch och fy så tråkigt du har haft med vattenläkcaget då.. hoppas att du fått ordning på allt nu.. Hoppas oxå att du får lite stilla och ro.. njuta av tillvaron som grönskar nu. konstrundan har jag aldrig varit på..har tänkt så många gånger, men hinner aldrig.. alltid något annt just då..nära och kära heter det visst:) önskar dej en glad påsk..kram..pia

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Pia!
Vilka fina bilder och jag blir så sugen att ta mig en tur till dig. Jag har påsklov till veckan...
Hoppas det inte blev för mycket förstört för dig i butiken.
Glad påsk!
Kram Susanne

Lotta sa...

Glad Påsk Pia!
Vad fint det blev med snödropparna och "fågelboet". Vacker för ögonen.
//Kram

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
De där e inte roligt fy 17..
Hoppas du han med allt du ville.
Fniss lätt & bränna sig i solen Men härligt är det.
Önskar dig en underbar Annadag påsk
Kramisar
Sus