torsdag 28 april 2011

Har hittat bordet...

... tidigt i morse hade jag träff med en av mina leverantörer
för att köpa in en del höst- respektive jultextil... lite tidigt kan
tyckas, men det är faktiskt lite skönt att ha en del av dessa inköp
avklarade... Har bl a köpt in jättefina hissgardiner m m med "God
Jul" i korsstygn... ja, ja... antar att ni inte vill höra om julen nu när
man vill koncentrera sig på penseer, njuta av fågelsång och sitta med
näsan vänd mot solen... ... har under en tid haft span efter ett slagbord till vår nya
utbyggnad och snabbare än jag trodde dök det upp ett till
ett överkomligt pris (rätt så i alla fall...) på en nätauktion, så
kul så kul... och idag har I hämtat upp det på vägen hem...
Det är alltid lika spännande att köpa något som man
inte sett i verkligheten, men denna gång hade jag tur, det var
jättefint med dubbla grindar och fint patinerat av ålder... här
nedan ser ni bordet... (det bruna överst på sidan hade vi innan...) ... det lilla ljusgråa bordet är ett annat av mina auktionsköp
som I hämtade samtidigt... kanske att det kommer från
samma hem som slagbordet... och att de nu har fått
återförenas i vårt hem... ... och inte nog med det så dök det upp en uppsättning
med gamla nysilverbestick på samma auktion... det har jag
också haft på min önskelista under en längre tid... ibland har
man lite flyt... Nej, nu måste jag nog hoppa i säng, det blir långa dagar
nu och imorgon är en annan dag...

Ha det gott!
Kram

Pia

4 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbart bord, passade verkligen in hemma hos dig.
Visst blir man glad när man hittar något man letet efter länge!
Ha en fin Valborg du med.
Stor Kram
Jessica

hemtrevnad marie sa...

Verkligen fint!!
Hoppas på en tur uppåt Värmland i vår...får se när det hinns med , det är ju så att ha egen butik...
kraam

hemtrevnad marie sa...

Hej på dig!
Angående rullgardiner finns det upp till 2.30 för ca 1400 kr
Därefter blir det specialbeställning och då får vi kolla upp pris från leverantören.
Kram Marie

Vita maränger sa...

Hej Pia!!
Vad fint ni har det =) jag blir så inspirerad =)
Växtstöden ska målas faluröda och där ska humle klättra.
Det kommer flera bilder snart. Idag har jag även målat odlingskragarna röda ;)
Kram