torsdag 13 november 2008

Kobratelefoner

Har ni sett dessa ursöta telefoner efter gamla förlagor. Jag har gjort ett undantag och redan tagit hem en vit till mig själv (annars brukar jag se om det blir någon kvar...) och bytt ut min gamla, omoderna "kobra" som fungerar ganska dåligt eftersom den inte har knappar. Ganska frustrerande eftersom man ofta ska göra något knappval vid många samtal. Dessutom saknade min "kobra" ringsignal (visste ni att det fanns "kobror" med både ringsignal och utan? - tur att vi hade även andra telefoner som lät...)
"Kobran" lanserades under 50-talet och fick mycket uppmärksamhet för sin nydanande design. Denna moderna version har knappsats och ringsignal, till skillnad från sin föregångare. Telefonen är stationär och anpassad för anslutning i Sverige, Danmark, Norge resp. Finland. Har den hemma i rött, svart och vitt. Den kostar 589 kr.





En annan gammal goding,
30-talsvariant, typ bakelit
729 kr.
Good night, and sleep well!
Kram Pia

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan man få köpa en vit kobratelefon av dig? Har förgäves sökt efter någon e-mailadress till din butik, men hittade ingen. Min dotter har önskat sig det som födelsedagspresent. Hennes stil liknar din i det mesta! Elsy