måndag 23 maj 2011

Möte med kreativa tjejer...

... som jag nämnde i föregående inlägg så fick jag en inbjudan
till en förhandsvisning av den nya butiken "Lev Vackert" i
Kristinehamn, så jag slängde mig iväg på en tripp på 30 mil
t o r fredag kväll... Rätt trött innan, men full av inspiration efteråt,
det är alltid lika inspirerande att träffa människor som satsat på sin
dröm att starta eget... det ger en sådan energi... ... här på bilden ser ni Ingela längst till höger, en av de
trötta, men lyckliga delägarna till denna supermysiga butik och
till vänster är Lotta och Susanne två andra superkreativa
tjejer också från Kristinehamn som jag lärde känna på
inredningsresan till Köpenhamn... Susanne och Lotta planerar
att öppna verksamhet vid den nya campingen i Kristinehamns
skärgård... Den andra delägaren till butiken Lev Vackert är Petra,
kom ej med på kort som gick att använda (fel inställning på
kameran igen...)Petra och Ingela har skapat en jättefin butik i lantlig stil med
ett integrerat café "Två tanter" i butiken... Har ni möjlighet
så åk gärna och besök dem... här finns massor av inspiration
att hämta... ... nytt och gammalt varvas på hyllorna i en härlig mix...
för att inte tala om de goda kakorna som serveras i cafédelen... Idag har jag haft en "ledig" måndag och har varit till
banken, betalat fakturor, jobbat med administration, klippt
kartonger bak i butiken och gjort lite inköp, en helt vanlig ledig
dag med andra ord i en företagares liv, fniss... Det har varit en bra dag!
Hoppas ni haft en bra start på veckan!

Kram
Pia

4 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Visst har dem lyckats igen var så kul att få se deras vackra butik!
Ha en riktigt härlig tisdag!
Kram/Lena

Ett Vitare Hem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Ooo...
Hade varit roligt & varit med
Men jag var ju på väg hem från semestern då :0( Fina bilder får se butiken via bilder så länge.
Önskar dig en härlig helg'
Kramisar
Sus

Lev Vackert sa...

Åh sså fint inlägg du gjort om butiken!!! Tack du fina och tusen kramar till dig för att du kom till oss!!!! KKRRAAMMMM