lördag 7 maj 2011

Some saturday afternoon work...

...delivery av målade brädor, redo att lastas av... kolla så
litet vårt hus ser ut bakom detta gigantiska
fordon...

... och så påbörjades grunden för växthuset idag under tiden
som vi arbetade i affären... många maskiner blir det på en
och samma gång...

... gruslastbilen... några lass blir det...

... och helst ska det ju bli jämnt också...

Tur att jag har min duktiga bror och hans vänner... Själv fortsätter
jag med min inventering... och däremellan läser jag lite i min
nya trädgårdsbok... Det heter ju att "Arbete främjar hälsa
och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd" ... om detta
vore sant borde jag riktigt stråla av hälsa och rikedom, en sak är
dock säker att jag somnar som en klubbad säl om kvällarna... och
detta möjligen förhindrar några tillfällen till synd (fniss...)

Vad roar ni er med en sådan här vacker, solig
lördagkväll?


Kram
Pia

2 kommentarer:

Mittvitahem-Gottoblandat sa...

Tur att det finns hjälp att få ,du har en händig bror.
Hur stort är växthuset ska du ha typ sittplats eller odling ?
Ha en trevlig helg kram
Victoria

Lotta sa...

Det här ska bli intressant. Att få följa vägen fram till ditt efterlängtade växthus. Mera "reportage" om detta här på bloggen.
Vi åkte på mini-semester igår, hux flux oplanerat.
Bäversafari, lååååångsamma promenader på gamla skogstigar, somnade till älvbrus o morkulle-sträck.
Ha en riktigt fin söndag.// Lotta