onsdag 4 maj 2011

Som en målning från 1700-talet...

... har satt ut pinnar för att märka upp vart mitt växthus
ska stå på tomten och sågat ner en vinbärsbuske och hallon-
snår i all hast för att göra plats för överflödig jord... när jag
med ett enkelt "klick" på datorn la en beställning på växthuset
i smällkallaste februari tänkte jag nog inte på att det också
behöver ha en grund att stå på... men det ska nog ordna sig med det
också som med allt annat... det är bara det att allt tar längre tid än man
trott och kräver en hel del arbete... som vanligt med andra ord, det finns
sällan några genvägar...

Det heter ju att Det man inte har i huvudet får man ha i
benen... Har man mycket på gång och glömmer ibland så
blir det en hel del springande (fniss...) Tänk så många bra
ordspråk det fanns förr, visst känns det som att de fallit
i glömska... några få kärnfulla rader som täckte in ganska
mycket... och alla dessa rader som skrevs i poesiböcker...


Tänk på livet
dröm det ej bort
Dagen som försvann
kommer aldrig igen...

(läste jag i nya boken från Honning og Flora)


En uppmaning till mig att sluta drömma (fniss...) och åter sätta
mig med inventeringen innan jag åker ner till butiken...

Visar bara en av de vackra kuddar med 1700-talsmotiv
som finns i butiken... åhh, jag skulle gärna ha en
vacker tavla med något liknande motiv (ej nödvändigtvis
från 1700-talet fniss... för de lär väl vara hiskeligt dyra...)
kudden duger gott i brist på tavla...

So long,
och ha en fin dag!


Kram
Pia

3 kommentarer:

annika sa...

Så mycket fint du har i butiken. Kommer absolut förbi ifall vi befinner oss i närheten. Lyckliga du som har köpt ett växthus! Men förstår att det bara inte går att ställa dit utan att underarbetet är gjort. Lycka till

Kram
annika

Unknown sa...

En av mina tidigare franska pojkvänners mamma hade en 1700-tals målning inne på toaletten/badrummet (och den var riktig. Hon hade bara real antique stuff. oj oj vilken kvinna. Hade gärna gift mig med henne) Badrummet var målat helt i svart, i taket hängde en stor kristallkrona och runt oljemålningen satt en tjock fet guldram. Hon hade fått idén till sitt boudoir efter att ha sett hur Serge Gainsbourgs badrum såg ut (lär ha varit svartmålat)

En liten anekdot bara. Kram på dig Pia!!

Blåbärs och smultronstället sa...

Åh ett växthus är en dröm för mig ännu, men någon gång så...
Du har mycket att göra som vi nu när vi öppnat eget, du får komma ner till vår lilla bod i sommar.
Kramis Susanne